Google

Zoekmachine-optimalisatie

leer uw bezoekers kennen, veel van hen zijn potentiële klanten

Zoekmachine-optimalisatie

De eerste vraag die u zich moet stellen is of uw bedrijf of organisatie er beter van wordt wanneer u investeerd in zoekmachine-optimalisatie. Wat verwacht u hiermee te bereiken? We denken graag met u mee.

 

Het doel van zoekmachine-optimalisatie is tweeledig. U wilt meer bezoekers op uw website krijgen via onder meer zoekmachines en u wilt de bezoeker overhalen te doen wat u wilt (conversie). Dat kan een aankoop zijn of, als u geen e-commerce website heeft, bijvoorbeeld het achterlaten van zijn of haar gegevens, het invullen van een formulier, het aanvragen van een gesprek et cetera.

 

Hoe wordt dit doel bereikt?

U kunt het aantal bezoekers via zoekmachines vergroten door:

  • beter in te spelen op de vraag (de juiste trefwoorden)
  • hoger in de lijst van zoekresultaten te komen (ranking)
  • te adverteren rechts naast (en boven) de zoekresultaten (bijvoorbeeld Google AdWords).

Een hogere plaats in de zoekresultaten kunt u bereiken met het optimaliseren van uw website voor zorgvuldig gekozen trefwoorden en adverteren kan op basis van pay-per-click bij belangrijke zoekmachines. Daarnaast kunt u meer bezoekers krijgen door links aan te vragen op andere websites, door op andere websites te adverteren of via social media.

 

Om de bezoeker over te halen te doen wat u wilt, zult u zich in de bezoeker moeten verdiepen en achterhalen wat deze wil en zonodig uw website daarop aanpassen. Vergeet ook de traditionele marketingmethodes als adverteren en nieuwe methodes als social media niet als bron van bezoekers! Daarnaast kunt u natuurlijk inkomsten genereren door advertenties op uw website te plaatsen.

 

Wat is de essentie van internetmarketing & zoekmachine-optimalisatie?

De essentie van internetmarketing is dat u iets te bieden hebt waar mensen naar zoeken en waarvoor de concurrentie te overzien is (het kiezen van de juiste trefwoorden). Deze zoekende mensen moet u naar uw website leiden en daar datgene bieden wat ze zoeken.

 

De essentie van zoekmachine-optimalisatie is het bepalen van de juiste trefwoorden en het verkrijgen van een positionering bij de eerste dertig zoekresultaten. Hoe komt u bij die eerste dertig? Allereerst door inhoudelijk een dijk van een website te bouwen. Daarnaast spelen nog twee belangrijke factoren een rol: de manier waarop de website technisch gebouwd is en de kwaliteit (PageRank) en het aantal van de links (linkbuilding) die naar uw website verwijzen.

Wat is ons uitgangspunt?

U kunt mogelijk met oneigenlijk gebruik van technieken een hoge positie bemachtigen in de zoekresultaten. Dat is niet ons uitgangspunt. Zoekrobots worden namelijk steeds beter in het opsporen van deze technieken. Wij zijn ervan overtuigd dat eerlijkheid het langst duurt. Een kwalitatief goede website die geoptimaliseerd is, heeft bovendien minder last hebben van schommelingen en klimt gestaag naar een goede positie.

 

Het behouden van die positie vraagt vervolgens ook de nodige inspanningen. Doet u namelijk niets meer, dan zal de website waarschijnlijk langzaam weer zakken. Enerzijds omdat zoekmachines hun zoekstrategie regelmatig aanpassen, anderzijds omdat uw concurrenten ook hun best doen een hogere positie te bemachtigen.

 

Wat kan ik verwachten?

Internetmarketing & zoekmachine-optimalisatie is een kwestie van geduld. Gevonden worden door zoekmachines kost tijd. Deze letten onder meer op een normale groei van links naar uw website op andere websites, op regelmatige website-updates en hoelang uw domein bestaat. Bij websites met een nieuwe domeinnaam kan het soms meer dan een half jaar duren voor een zoekmachine als Google hen weergeeft in de zoekresultaten.

 

Op de hoogte blijven?

Wij publiceren al jaren artikelen over de trends in zoekmachine-optimalisatie. U kunt zich hierop abboneren via RSS. Op deze manier blijft u op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.

 

Afspraak maken?

Wilt u meer weten over ons internet advies, strategisch internetadvies, rendement & conversie, zoekmachine-optimalisatie of over onze werkwijze of de kosten?

Bel dan 050 - 549 1157 of vul het formulier in voor een gratis en vrijblijvend gesprek en bekijk het portfolio.

recent werk

Logo en huisstijl voor handwerkwinkel Draad & Stof

Logo en huisstijl voor handwerkwinkel Draad & Stof

april 2017

huisstijl bestaande uit visitekaartje en 'with-compliments' kaart voor handwerkwinkel Draad & Stof

Flyer voor Quilt Festival 2018

Flyer voor Quilt Festival 2018

maart 2017

Het Quilt Festival is een internationaal tweejaarlijks festival van quilts in veertien historische kerken op het Hoogeland

Boer & Bouwen is een  organisatie die agrariërs ondersteunt bij (ver)bouwplannen.

Webapplicatie voor onderzoeksopzet promovendi

november 2016

Digitaliseren en aansluiten van formulier onderzoeksopzet aan projectplanning van het promotievolgsysteem Hora Finita

recent nieuws

Beveilig uw website met Let's Encrypt

oktober 2017

Google gaat onbeveiligde websites binnenkort labelen als Not Secure. Dat is een duidelijke waarschuwing voor de bezoeker. Tijd ...

Gaat Google uw advertenties blokkeren?

mei 2017

Google is van plan z’n Chrome browser standaard te voorzien van een advertentieblokker. U leest het goed: Google gaat zelf ad...

Social Media knoppen vertragen uw website enorm

mei 2017

Pas op met ‘deel dit’ knoppen via plugins op uw WordPress website. Ze vertragen de laadtijd van websites enorm.