Google

Van losse logoschets tot handvat voor uw huisstijl

duidelijke prijsindicatie en voortdurend overleg

Van idee naar succesvolle website

Wat kunt u verwachten?

U denkt erover iets door Strik Design te laten ontwerpen? Wat kunt u dan verwachten? We leggen hieronder kort uit hoe we te werk gaan. Dat kan u helpen bij uw besligging om met ons in zee te gaan. Of niet, want u bent in vrijwel ieder stadium van de opdracht vrij om voor een ander bureau te kiezen.


Nieuwe klant

Wilt u als nieuwe klant een huisstijl laten maken? Of moet het product binnen de bestaande huisstijl passen? In het laatste geval kijken we eerst grondig naar de uitgangspunten van de huisstijl. Dat kan, vooral bij grotere organisaties, duidelijk omschreven zijn in een huisstijl-handboek. Vaak is dat niet zo en is er alleen een logo met een standaard huisstijlpakket. Daar borduren we dan op voort.


Bij voorkeur maken we alsnog een huisstijlhandboek. Dat zorgt voor een consisent beeld in uw uitingen naar buiten. Kleurgebruik voor web en voor drukwerk, typografie, uitlijning, plaats en grootte van het logo, papiergebruik worden allemaal vastgelegd.

 

Daarbij kunnen we zorgen voor templates voor Word, Excel en Powerpoint. Daarmee heeft iedere medewerker die met de huisstijl werkt een handvat voor een consequent gebruik van communicatiemiddelen.

 

Bestaande klant

Een bestaande klant kent een kortere route, zeker als Strik Design de huisstijl al eerder gemaakt heeft. Voor de productie van communicatiemiddelen, denken we vooral mee of uw gewenste product bijdraagt aan uw bedrijfsdoelstellingen. Soms kan een presentatie meer effect hebben dan een flyer, of is juist een papieren nieuwsbrief efficienter dan een social media campagne. Voor de ontwikkeling van producten geldt hetzelfde voor nieuwe en bestaande klanten.


 

Werkwijze losse producten

We overleggen samen welk product u wilt laten maken en welk doel u daarmee voor ogen heeft: flyer, nieuwsbrief, internetsite, of welk ander communicatiemiddel dan ook. Het maken van een huisstijl en een internetsite behandelen we in een aparte paragraaf hiernaast.



We beginnen bij ieder product met het maken van een prijsindicatie. Die omschrijft zo duidelijk mogelijk de opdracht en het eindproduct met een globale inschatting van de kosten, zowel de vormgevingsuren als de druk- of printkosten.
Deze indicatie is kostenloos. U bent als klant vrij om te kiezen of u hiermee akkoord gaat.

 

Kiest u voor Strik Design? Dan worden onze werkzaamheden vanaf dan bestaald. Er komt een vervolggesprek en op basis daarvan volgt een gedetailleerde offerte. U kunt alsnog beslissen niet met ons door te gaan. De kosten die tot dan door ons gemaakt zijn, worden in rekening gebracht.

 

 

Het ontwerpen van een huisstijl

De basis van een huisstijl is het logo. Daar beginnen we mee. Wij helpen bedrijven en organsiaties met het onder woorden brengen van de verwachtingen van het logo. Waar moet het aan voldoen?

 

Het ontwerp van een logo kent 2 fases. Fase 1 biedt een aantal ontwerpschetsen om de richting af te bakenen. De klant kan op basis van deze schetsen akkoord gaan voor een vervolg, of voor een andere ontwerper kiezen. In fase twee werken we één schets uit in minimaal drie ontwerpen. Het logo is dan al min of meer definitief, het gaat om verschillende kleuren en details.

 

Als het logo definitief is, kiezen we eerst het papier en de druktechniek. Papier is bij voorkeur zo milieuvriendelijk geproduceerd papier. De druktechniek hangt af van de oplage, het budget en de voorkeur van de klant. We kunnen kiezen uit digitaal printen of uit offset drukwerk. Extra's als pregen of foliedruk verhogen de prijs, maar ook de uitstraling.

 

De laatste stap is het opmaken van de items uit het huisstijlpakket. Dat zijn meestal visitekaartjes, briefpapier, volgvel en enveloppen, eventueel uit te breiden met templates voor Word, Excel en/of Powerpoint.


Desgewenst leggen we alle regels voor de huisstijl vast in een huisstijlboek. Daar staan onder meer alle gebruikte kleuren en lettertypes in. Dit zorgt, zeker bij organisaties met meerdere (communicatie)medewerkers voor consisent beeld in uw uitingen naar buiten.



Wat kost een huisstijlpakket?

Het huisstijlpakket is altijd een scherpe aanbieding. Uiteraard is een en ander afhankelijk van uw wensen, maar we houden de kosten laag met een goede reden. Vaak is dit voor ons de eerste klus voor een klant. En die voeren we graag uit. Natuurlijk hopen we dat u zo tevreden ben dat u bij ons terug komt voor andere opdrachten, maar daar zit verder geen enkele verplichting aan vast. Er is al een huisstijlpakket voor 980 euro, excl. drukkosten.

 

Internetsite of webapplicatie

De eerste vervolgopdracht is vaak het ontwerpen en maken van een website. Daar kun je als bedrijf niet meer zonder. Hierbij kijken we eerst uitgebreid naar het doel en de functie van de website en welk content management systeem het meest geschikt is. Onze werkwijze voor het maken van een website, staat uitgebreid beschreven bij webdesign.

 

Afspraak maken?

Wilt u meer weten over ons grafisch ontwerp, logo's en huisstijlen, publiciteitsmateriaal of over onze werkwijze of de kosten?

Bel dan 050 - 549 1157 of vul het formulier in voor een gratis en vrijblijvend gesprek en bekijk het portfolio.

recent werk

Nieuwsbrief voor het Roelof van Echten College in Hoogeveen

Ouders van Roelof nieuwsbrief

juni 2019

Nieuwsbrief voor het Roelof van Echten College in Hoogeveen

Stichting Bloeiend Boerenland bevordert de biodiversiteit door zoveel mogelijk bloeiende akkerranden.

Internetsite Stichting Bloeiend Boerenland

juli 2019

Stichting Bloeiend Boerenland bevordert de biodiversiteit door zoveel mogelijk bloeiende akkerranden.

Folders voor de Research Master opleidingen van de Graduate School Medical Sciences van de RuG.

Graduate School Medical Sciences folders

september 2019

Folders voor de Research Master opleidingen van de Graduate School Medical Sciences van de RuG.

recent nieuws

Hoe zoekmachines u belonen voor een lange-termijn-strategie

februari 2020

Beginnen met zoekmachineoptimalisatie is vrij eenvoudig, maar een lange-termijn-strategie kost meer inspanning. De beloning van...

Zoekmachineoptimalisatie bij een WordPress website? Dat kunt u zelf

november 2019

Grote kans dat uw website gemaakt is met WordPress. Of dat u binnenkort ook overstapt naar 's werelds meest gebruikte contentma...

Google Search Console: uw zoekmachineoptimalisatie in een oogopslag

oktober 2019

Bezoekersaantallen bekijken met Google Analytics doen de meeste websitebeheerders nog wel. Maar kijkt u ook naar Google Search ...